środa, 3 czerwca 2015

Uni-t UT60E i M890G od środka, dodanie opcji sleep ( Auto off ) do UT60E

Zanim zaczniemy przerabiać ut60e, zobaczymy inny miernik sprzedawany przez tę firmę, mianowicie m890g, który jest całkiem dobry jako miernik dla początkującego.


Po lewej ut60e po prawej m890g, ten drugi jest całkiem dobry może dlatego że jest kopią miernika firmy MASTECH.





Co prawda nie ma zbyt wiele mov-ów i bezpieczników ( oraz odległości między elementami ) ale jest dużo lepszy od czegoś co się nazywa xx 830 x, zdjęcia poniżej


Żeby było "śmieszniej" ten konkretny miernik dostaliśmy z zajęć w szkole technicznej oczywiście finansowanych przez UE. Miałem takie szczęście że mój egzemplarz nie działał już od momentu wyjęcia z pudełka. Ja rozumiem że FLUKE czy METEX to za drogo ale........uczmy się dobrej roboty od szkoły bo inaczej czeka nas 70-ty sezon usterki...... i parę trupów.
Teraz wnętrze ut60e


 Zabezpieczenia nie powalają ale dobre i to


 Na zdjęciu powyżej zdjęcie z już zrobionego upgrade-u, tracimy rs232c ale sleep mode enable



Wysokiej klasy ekran z folii aluminiowej.........czego się tu spodziewać, to tylko polska jest środek europy.
M890G mam już od ponad 3 lat, dałem za niego coś około 80zł i wart swojej ceny.
"Poznasz multimetra dobrego po kablach jego" czyli jakie przewody pomiarowe taki miernik.
Te na górze dokupiłem za 20zł w lokalnym sklepie ( kosztują tyle co xx-830x ) i prawie 3 lata się trzymają, te na dole to oryginał do ut60e, całkiem możliwe, jak wytrzymają 2 lata to będzie dobrze.
W kolejny poście pokażę mierniki które mają ponad 30 lat i wciąż są nie do zdarcia  ( C4315 , UM-4B, V640 którego muszę naprawić , LAVO 3 ).

Schemat UT60E , Nota katalogowa scalaka w UT60E , Schemat M890G , Schemat xx-830x

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz