wtorek, 10 marca 2015

ML-22 Wireless asp ( Wasp ), czyli programator SPI + moduł komunikacyjny UART, zapowiedź

Już dawno temu chciałem zrobić sobie programator do AVR, ale taki aby nie trzeba było wgrywać bootloadera, ani takiego którego trzeba wpinać na kablach, zwłaszcza gdy komputer na którym pracuje ma np 1 gniazdo USB. Dlatego powstał ML-14 bezprzewodowy programator zgodny z stk500, który swoją drogą sprawdza się dobrze, ale zasięg mały ( w końcu HC-05 ma tylko 10m zasięgu ) ale sprawdzony w boju przez mojego znajomego nauczyciela  i czasami z racji mojego lenistwa np do zaprogramowania czegoś w kuchni ( testowałem odczyt ujemnych temperatur z ds3231, moduł zegarka na krótkim kablu znajdował się w zamrażarce ). Wszystko ładnie pięknie ale musiałem podpiąć drugi hc-05 jako serial port, aby w terminalu zobaczyć poprawny odczyt ( około -5 st C ).
Dobrze że hc-05 kosztuje niecałe 20zł bo bym go nie kupił ( w liczbie mnogiej ), ale większy zasięg np btm-222 kosztuje 40zł ........ więc sprzęt jak na moje warunki #$^#**$# drogi. Co zrobić ? Może dać jeden moduł radiowy ( np hc-05 lub btm-222 lub hm-10/11 lub wifi232-t lub hm-trp 915 ) i jakoś przełączać się między UART procka programowanego a UART programatora stk500. Ale gdy nasze urządzenie z takowym ustrojstwem pracuje np tuż obok prętów paliwowych w elektrowni atomowej to przełączanie manualne między prockiem a programatorem jest no cóż wielce ryzykowne. Ale przecież można dać jeszcze jeden procek np m328p ( arduino uno i nano ) i do niego poprzez komendy ML+ wysyłać polecenia np przełącz na programator........ a w ustawieniach jako port szeregowy automatyczny reset procesorka ( co jak wiemy przy liniach tx rx gnd jest trudne ). W 80% mam gotowy prototyp tego programatorka ( jeszcze kilka ścieżek na schemacie i "prasowanie" ), oczywiście jak już się dopracuje softu to wypuszczę go na rynek ( ciekawa rzecz, jeszcze takiej nie ma ).

Podsumowanie:
Ustrojstwo które może pracować jako programator stk500 lub jako port szeregowy UART ( gdy wgramy bootloader, ML-22 zresetuje automatycznie procesor, bez cudowania z watchdog-iem ). To oznacza że wkładam "czysty" znaczy prosto ze sklepu procesorek np mega32 i programuje czy to bootloaderem czy to normalnie przez spi ( mosi miso itd ).

Jeśli komuś ten pomysł się spodobał / zainteresowało go to warto mi o tym powiedzieć np poprzez formularz kontaktowy ( po prawej u góry strony lub na email.kontaktowy.01@gmail.com  ). Nie ukrywam że krucho u mnie z pieniędzmi więc jeśli ktoś np rzuca palenie i miałby kupić paczkę papierosów to czy nie warto wspomóc człowieka. Dla tych którzy wsparli projekt oferuje zniżkę w zakupie programatorka lub jeśli znajdzie się hojny sponsor to nawet dostanie prototyp , oraz jeśli pamięci w procesorku wystarczy to jakaś lista kilku osób które najbardziej pomogły........ Już jakieś osoby wsparły projekt bezprzewodowego programatorka , ogromne podziękowania dla:
1. Andrzej Oko - za wsparcie duchowe i materialne ( dzięki temu człowiekowi możecie ludzie sobie zrobić całkiem dobry wzmacniacz mocy ML-20 , ML-14 )
2. Darek Kordyl - za wsparcie materialne ( dzięki wsparciu tego człowieka mogłem nabyć 2 moduły hm-trp 915MHz , które to mogą być użyte w programatorze ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz