niedziela, 1 marca 2015

USR-WIFI232-T / HF-LPT100 spotkanie drugie czyli serwerek na Atmega32 i Arduino

Aby nie śniły mi się po nocach płytki których zrobiłem 22 ( wzmacniacz ), postanowiłem się zająć serwerem na AVR, w Bascomie to by to troszkę trudne dla mnie było, a w Asemblerze to już ............. padło na C, ale w wersji Arduino, czyli masa bibliotek i w sumie podobne do Bascoma. Cały układ testowy składa się z



płyteczki z Atmegą32, z już wlutowanym kwarcem 11059200 Hz,
zegarka DS3231, w końcu trzeba widzieć reakcję na stronce, np w postaci upływającego czasu,
oraz wisienka na torcie czyli moduł WIFI232-T, w podstawce ze stabilizatorem 3v3 i konwersją poziomów 5v-3v3. W związku z tym że co chwilę będziemy wgrywać nowy program, przyda się USBASP
Wykonany ze schematu ze strony filsch.de, tyle że za cenę połowy paczki papierosów.......
Łączymy wszystko ze sobą i trzeba napisać programik. Niestety w internecie nie ma gotowego programu chociaż zbliżonego do naszych potrzeb, więc jest troszkę trudniej, jednak udało się odpalić odczyt z zegarka na stronce.
Nie ma zbyt bogatego kodu, ale jaka satysfakcja. Jeszcze tylko ten formularz jakoś tak zrobić i ustawiamy ds3231 przez internet........
Choć czasem się error pojawia, zamiast kodu 404 pojawia się napis który tylko człowiek z poczuciem humoru może zrozumieć, ale większość ludzi który by to przeczytała może niestety się oburzyć i zacząć robić z widelca widły...... w obawie przed głupotą ludzką nie napiszę co to za wiadomość.

Co do kodu to zajmuje on około 8K z 32K flash-u m32. Testowałem stronkę z odświeżaniem AUTO i MANUAL, czym to się różni, AUTO czyli co jakiś czas np 10 sekund stronka sama się odświeża, co jest dobre gdy np informacje o napięciu akumulatorka są potrzebne co jakiś czas. MANUAL czyli wciskamy przycisk refresh obok adresu...... Na ręcznym odświeżaniu zdarzają się błędy ( 404 ) , na automatycznym nie, czym jest to spowodowane....... no cóż w arduinkowym c jestem noga, a w czystym c to już noga^2, więc może coś robię nie tak. Mam w głównej pętli programu jedno zadanie - pobranie znaku z UART-u i porównanie go z "GET / " i jeśli tak to wyślij OK ( kod 200 ), zapal diódkę, wyślij stronkę, zgaś diódkę, lub jeśli pojawi się "GET  " to wyświetl stronkę 404....... Muszę doczytać jak zrobić to na przerwaniu i wtedy może coś pomoże. W związku z tym że mam internet z Aero 2 jest mało prawdopodobne że moja stronka na AVR-ku ujrzy szersza rzesza widzów niż tylko ja. Ustawiłem modół USR-WIFI232-T w tryb AP+STA, więc mogę bezpośrednio "dostać" się do stronki. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz