wtorek, 26 sierpnia 2014

Bezprzewodowy STK500 V2_BT

Opcja programowania uC bez użycia długiego przewodu, jest bardzo korzystna, nie trzeba być narażonym na np bardzo niskie temperatury czy deszcz. Aby to osiągnąć potrzebny był jakiś moduł bezprzewodowy np btm-222, czy hc-05  oraz bootloader. Z bootloaderem jest taka opcja że trzeba by było wciskać reset ręcznie. Nikt nie ma ręki długości 10m ani tym bardziej 100m, wiec równie dobrze można było sobie darować moduły radiowe. Jakiś czas temu gdy jeszcze nie miałem hc-05 chciałem zrobić sobie programator STK500 V2, ale miałem USBasp i jakoś o tym zapomniałem. Jednak teraz postanowiłem zrobić sobie STK500 V2, z tą drobną różnicą że zamiast połączeń linii rx tx z uC z programem stk500 i konwertera usb<>port szeregowy wstawić moduły HC-05. Udało się








Jedyna różnica między działaniem przewodowym i bezprzewodowym, jest taka, że jak w przypadku Bascoma zczytanie sygnatury trwa około 0,2 sek dłużej w przypadku bezprzewodowym.
A w AS6 przy sczytaniu sygnatury pojawia się komunikat że 0V , ale należy kliknąć yes i wszystko jest w porządku. Pomimo zwiększenia prędkości transmisji z 9600 na 115200 nie ma pogorszenia zasięgu ( w dalszym ciągu 2 ściany. Już nie trzeba pilnować reseta, wystarczy zwykłe sczytanie sygnatury. Wystarczy zamienić hc-05 na "mocniejszy" moduł i można np programować alarm w piwnicy ( będąc na piętrze ). Jescze tylko kilka słów komentarza do FILMIKU. Duży robaczek to atmega32A do której wgrywałem jakiś program, mały robaczek to atmega8A z kodem stk500, oraz moduł HC-05 w konfiguracji slave.
Duża żółta dioda, jak to piszą w dokumentacji z avt świeci gdy docelowy układ jest programowany ( odczyt i programowanie ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz