sobota, 2 sierpnia 2014

HC-05

Po miesiącu czekania jestem szczęśliwym posiadaczem dwóch modułów bluetooth hc-05.
Mają zasięg ok 10m, cena za 2szt to ok 35zł ( 10USD). Testowałem je jako slave'y i działają znakomicie, oraz jako "bezprzewodowy" przewód do np wgrywania wsadu do procesorka, jednak potrzeba jest manualnie wciskać reset, niestety linia rts, która by mi się przydała ciągle jest w stanie 0.




Oczywiście aby móc jeden modulik przestawić na mastera, należy zaopatrzyć się w najpodlejszą, ale działającą przejściówkę usb - rs232 , ja już sobie coś takiego kiedyś zrobiłem.
Fabrycznie ( czyli w momencie kiedy rozpakowałem moduły, miały ustawione prędkości 9600 ( reszty tego tałatajstwa nie pamiętam, ale jak sprawdzę to napiszę, ), oraz oba ustawione jako slave.
Proces połączenia z komputerem ( oczywiście z bt ) nie jest jakiś szczególny, tzn dajemy zasilanie 5V naszemu hc-05, wyszukujemy w pc dostępne ustrojstwa bt i łączymy się. Oczywiście wpisujemy super hiper mega skomplikowany kod "1234", patrzymy tylko w dymku ( instalacja nowego urządzenia ) jaki mamy nr COM portu, i to w zasadzie koniec.

 Przypisywane są 2 nr com w wypadku jak powyżej com 27 i com 28, ten pierwszy działa.
z procka wysyłana jest temperatura na pt1000, ale nie jest podłączony, więc wariuje.
Można sobie pozmieniać prędkości, nazwę jaka jest wysyłana np przy szukaniu modułu
domyślnie miałem "HC-05".
Teraz troszkę o hardware, czyli co i jak podłączyć.
Nóżka STATE, gdy moduł nie jest połaczony, jest w stanie "0", gdy się połączy na tym pinie jest "1", czyli 3.3V.
RXD i TXD podłaczamy do procka następująco TXprocka----------------RXmodułu, drugie połączenie analogicznie. ( nie używam żadnej konwersji 3.3V 5V, moduły "chodzą" już kilka godzin i jest ok )
GND i VCC, zasilanie VCC makymalnie 6V.
EN, nóżka która jest podłaczona do stabilizatora napięcia który jest na płytce modułu, panuje na tym pinie
3.8V, ale jak zewrzemy do masy, to moduł się wyłącza. Dla dociekliwych dlaczego tek się dzieje odsyłam  do pdf stabilizatora napięcia przyda się również pdf z komendami i opisem połączeń modułów
a dla tych którzy nie wiedzą jaki moduł wybrać porównanie HC-05 i HC-06 .
Kiedyś miałem używać do komunikacj radiowej rfm70 ( późniejsza wersja 73 ), ale protokół komunikacyjny
zawiły, a i zasięg niepewny, a hc-05 wręcz idealny.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz