czwartek, 6 listopada 2014

Arduino NANO i instalacja sterowników do CH340G

Dzisiaj dostałem paczuszkę w której znajdowały się 2 arduino nano , z tą tylko różnicą że nie miały ft232rl tylko ch340g. Czytałem trochę o tych złych i potwornych ch340g i okazało się że trzeba mieć tylko i aż sterowniki pod niego. Do usbasp też potrzeba sterowników  - nie instalują się automatycznie po podłączeniu, ale nikt nie robi kłopotu, uważam że ch340g jest łatwiej zainstalować niż usbasp. Wiem że kliknięcie 2 razy to dla niektórych może być problem więc wieszają psy na chip-ach różnych od ft232rl , a szkoda, bo klon arduino z ft232 kosztuje 25zł, a z ch340g 12zł czyli 2 w cenie 1. Dodam że znając tylko angielski pobrałem sterowniki ze strony po chińsku ( krzaczki , krzewy, drzewka ...) nie było problemu. Wystarczyło kliknąć przycisk install i po kilku sekundach ding dong w windows-ie że jest ok i tak było , sprawdziłem blinkiem  - działa, port szeregowy - działa. Wrzucę do siebie na stronkę ten poszukiwany przez wielu sterownik do ch340g, aby poszukiwacze zaginionego sterownika nie ginęli w morzu plików.




Dodam tylko że u mnie w warzywniaku mega8a + dojazd to ok 18zł, więc warto .......
Sterowniki w dziale download  ( po prawej stronie ), ściągamy i otwieramy ch341.. następnie install.exe
klikamy install i ..... gotowe.
*********************************************************************************
Dla posiadaczy arduino z innym scalakiem polecam również dział download, gdyż widziałem zastosowanie układu PL2303HX czy H , zamiast ft232rl.

5 komentarzy:

  1. Wielki ci dzięki, za sterowniki i praktyczny opis, właśnie dostałem tego ardruino i z cholery, nie mogłem znaleźć sterowników. Teraz śmiga wyśmienicie. :))

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja szukając sterowników od razu trafiłem właśnie tutaj i dzięki pobranym plikom klon Arduino Uno od Chińczyków za 16zł z przesyłką działa wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja ....pomocna strona :) Arduino Uno chiński klon śmiga

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też dziękuję Ci za prosty opis i sterownik - Maciek

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki świetna robota!

    OdpowiedzUsuń