poniedziałek, 3 listopada 2014

NRF_24L01+Power Amplifier oraz jeszcze więcej przetworniczek

Weszliśmy w posiadanie 2 podrasowanych modułów nrf24l01, które po testach na mega32 w arduino sprawiają się dobrze ( tylko jedna antenka dziabnięta, ale zastąpiona przez inną ). Zasięg na razie 20 kilka metrów przez 4 ściany w windzie ( jutro spróbuje zrobić testy na zewnątrz ).








Układy aby były mobilne podłączone przez przetworniczki na lm2596 za 3zł sztuka do akumulatorków ( trochę zwietrzałe od laptopa ). Podchodziłem trochę sceptycznie do zaprogramowanie m32 ( w końcu taki trochę składak i może coś się nie udać ), ale po testach mam pewność że biblioteka spi z ardu pasuje i działa z mega32.




Wiem że na lcd trochę nie składnie wygląda status połączenia, ale chciałem się odczepić od komputera, a i obsługa lcd w ardu to dla mnie nowa rzecz. Podsumowując jutro zabawa ze sprawdzeniem zasięgu nrf-ów oraz w końcu zabranie się za stacje lutowniczą. Byłbym zapomniał, mam jeszcze moduły zasilające do nrf-a, więc nie musiałem lutować kondków do zasilania, ale dla świętego spokoju podlutowałem 100nF smd do zasilania.
******************************************************************************
Sprawdzałem zasięg i na otwartym terenie ok 180 - 190 kroków , na więcej nie pozwalają przeszkody. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz