poniedziałek, 17 listopada 2014

ML-17 Kombajn do PC, wstęp

Jakiś czas temu miałem zamiar zrobić ustrojstwo do komputera, które miało pokazywać wartości napięć na liniach 3.3V 5V 12V i usb zasilacza komputerowego, temp karty graficznej ( oraz sterowanie jej wentylatorkiem, bo stary był mały i ..... jest duży ). Ewentualnie jeszcze jakiś jeden wentylator na obudowie.
To wszystko miało być pokazywane na lcd 2x16, ale zniżanie się do poziomu 20 cm nad ziemią to nie jest to o co by mi chodziło. Miałem użyć ft232rl i komunikować się za pomocą terminala, ale parę lat w tył nie umiałem jeszcze obsługi uartu w bascomie a i szkoła nie było czasu. Myślę żeby dodać pomiar temp w zasilaczu pc, cpu . Zamiast lcd okno terminala na monitorze. Co do ft232rl to tak sobie myślę że cp2102 czy pl2303 czy ch340g będzie ok ( tańszy i tylko odpowiedni sterownik trzeba zainstalować ), oraz jakieś problemy z blokowaniem ft232 przez sterowniki windowsa ( podróbki były blokowane, ale nawet u naszych krajowych dobrych sprzedawców mogą się zdarzyć buble ). Po nowym roku zaopatrzę się w cp2102 i pl2303 i może jeszcze ch340g ( oczywiście mowa tu o modułach takich jak ten który pokazywałem z ft232rl kilka postów wcześniej. Ten z cp2102 jest ciekawszy bo ma wyprowadzone linie portu szeregowego m.in. DTR i CTS co jest plusem bo mogę odczytywać przez uart, a także programować przez bootloader.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz