poniedziałek, 6 października 2014

Port szeregowy na Atmega 8 zamiast ft232

Jakiś czas temu przeglądając internet w temacie wirtualnych portów szeregowych ( ft232 i inne tego typu )
znalazłem projekt portu szeregowego ( linie rx tx dtr rts cts ) na procesorku mega8. Zrobiłem układ jak na stronie projektu i ( zapomniałem o diodach zenera na 3.6V na liniach sygnałowych USB, w laptopach niezbędne, warto sprawdzić czy np usbasp ma takie ) po zainstalowaniu sterowników np pc ( choć nie do końca ) udało mi się odpalić port szeregowy. Testowałem z modułem hc-05, otworzyłem 2 terminale na pc i wpisywałem tekst....Co do instalacji sterowników to na W7 64 i wyżej jest problem z cyfrowymi podpisami sterowników ( w cale nie są złe tylko autor nie zabulił małemu softowi za taki podpis ). Na szczęście są metody obejścia np wyłączenie w ogóle informowanie przez system że aplikacja próbuje gmerać w systemie ( ale na dłuższą metę takie wyłączenie może przynieść więcej szkody niż pożytku ) lub uruchomienie aplikacji ( której nazwy zapomniałem - coś z 13 w nazwie ) ale ona z kolei robi to co pisałem wyżej, co prawda można używać tego avr - owego portu, ale włączanie aplikacji kilkukrotne restartowanie pc, lepiej i szybciej, wygodniej użyć ft232 czy jakiegoś innego pl2303 czy cp2102 czy ch340g  ( tych trzech ostatnich co prawda nie używałem, ale uważam że odpowiednie, nowe sterowniki ze strony producentów ( np prolific ) załatwi sprawę. Wychodzi na to że pod XP będzie działać ok, muszę kiedyś odpalić starego pc-ta i spróbować. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz